Eğitim Nedir? Eğitim Neye Yarar? Bedava Tanım

Bu yazıda eğitim nedir sorusuna cevap verirken ilginizi çekeceğini düşündüğümüz bir tablo sunacağız. Eğitim yoksulların anne ve babasının yaptığı yanlışlardan kurtularak hayatta bir yerlere gelmelerine yardımcı olan ve benim de desteklediğim nadir sosyalist politikalardan bir tanesine verilen isimdir. Devlet okullarında psikopat işkenceci öğretmenler tarafından asker yetiştirir gibi verilen çağdışı eğitimi desteklediğim anlaşılmasın bundan. Eğitim nasıl olmalıdır, devlet eliyle mi verilmelidir yoksa özel okullar veya üniversiteler tarafından mı verilmelidir konularını tartışmayacaz. Bu yazıda sadece kavram olarak eğitimin neden gerekli olduğuna ve neye yaradığı konularına değineceğiz.

Yoksul bir ailenin mensubu iseniz yoksulluktan kurtulmanız için en garanti yol derslerinize çalışıp, kendinizi eğiterek yetiştirmenizdir. Bunun için en büyük sorumluluk da sizlere düşmektedir, öyle özverili melek gibi öğretmenlere fazla bel bağlamayın. Eğitim neye yarar sorusuna ise ilginç bir tablo ile cevap verelim. Türkiye’nin en önemli sorunlarından bir tanesi işsizlik sorunudur. Benzer problemler dünyanın her yerinde var. Mesela Amerika’da da işsizlik %6-8 civarında seyrediyor. Bu ortalama işsizlik oranı ama. Peki işsizlik herkesi aynı derecede mi etkiliyor. Bunun için aşağıya koyduğumuz grafiğe bakınız. Göreceksiniz ki üniversite eğitimi almış insanlar arasında işsizlik oranı en düşük seviyede iken eğitim seviyesi azaldıkça işsizlik oranı da artmaktadır. Yoksul dediğimiz kişiler de daha çok düşük eğitim seviyesine sahip insanlardır



Kendinize bir iyilik yapın ve hala okulda iseniz herkesten çok daha fazla çalışarak kendinizi kurtarın, bugün tembellik yapıp az çalışanlar geleceğin yoksulları olacaklardır,buna emin olabilirsiniz.Gelecekte de ne kadar çabalarsanız çabalayın bugün harcayacağınız emeğin karşılığında elinize geçeceklerden çok daha azı ile yetinmek durumunda kalacaksınız. Bundan 10 yıl sonra bana "yoksulum" diye şikayete gelirseniz benim size "10 yıl önce neden daha fazla gayret edip daha çok tasarruf yapmadın" diye soracağımdan da adınız gibi emin olabilirsiniz.Eğitim neye yarar anladınız mı?


Dr.İnan Doğan'ın ekonomitürk sitesindeki bir yazısıdır.

0 yorum:

Yorum Gönder